2012. június 18., hétfő

Na akkor hétvége volt!

És varrtam a szabadban is! De csak este, ahogy hűlt a levegő! Addig viszont bent a lakásban! Mi lett belőle! Elég sok mindent sikerült, de hogy mi lesz a végső sorsuk, az még rejtély nekem is!  A legjobb az egészben, hogy nem csak magam varrogattam, hanem kedvet kapott a sógornőm is! Így együtt csináltuk a hamis szövéseket!
Ez az első hamis szövés, amit megcsináltam a 7végén! Ezt Keszthelyen tanultam, ezzel a mintával készült már egy kis szütyő !
Ez a séma rajza, kicsit fura, mert most rajzoltam, de a lényeg látszik rajta! 2 cm-es négyzethálót kell rajzolni az anyagra, és az átlókat összehúzni a berajzolt vonalaknak megfelelően! Minden csücsköt egy-egy öltéssel nagyon apró öltéssel kell megvarrni, és mindegyiket el kell varrni, elvágni! Érdemes soronként haladni, jobbról balra!
A második egy fokkal bonyolultabb volt!
A rajza:
Egy kicsit nehezen látszanak a számok, ami alapján haladni kell, de nagyban kivehető talán! Itt is 2 cm-es a rács, de itt oszloponként kell haladni, az első oszlopot ugyan úgy kell csinálni, mint az előző minta esetében, viszont a trükk a következő 2 oszlopban jön! Először az 1-2-3 sarkot kell összehúzni, rögzíteni, majd jöhet a 4-5-6-os sarok! Nem kell elkötni a cérnát, csak lazán hagyni, hogy ne húzza össze! Mindig lentről haladunk fölfelé, és az oszlopokkal jobbról balra!

Ez a harmadik:

 Nekem ez tetszik eddig a legjobban!
Íme a rajza:
A rácsunk 1 cm-rel nagyobb, vagyis 3*3-as négyzetekről beszélünk! Az eredeti rajz volt ilyen, de én nem átlókban húztam össze, hanem szépen sorban a sarkokat össze kötöttem, és ez lett az eredmény!  Meg fogom próbálni azt is, hogy milyen ha a sarkokat átlózom,  mert az is biztos érdekes! A körökkel nem foglalkoztam, azt csak a minta rajzolásnál vettem alapul, gondolván a 3*3 kocka egy minta elem! Itt is soronként haladtam jobbról balra! A végeredmény nagyon tetszik!

Az utolsó két mintát Mázán kaptam! Meg rajtuk kívül még vagy 6-ot, és szépen sorban azokat is megvarrom majd!

A lényeg az összes hamis szövés esetén, hogy mindig hagyjunk az anyag szélén úgy 5-5 cm-es keretet, mert ha kész a szövésünk, akkor könnyebben tudunk vele tovább dolgozni! Lehet ezeket a blokkokat beépíteni párnákba, táskákba, képekbe, amibe csak akarjuk! Még egy információ, ezeket a mintákat érdemes műszálas anyagokból megvarrni, mert ezek mosás után is nagyon szépen állnak, tartanak, vissza ugranak eredeti formájukba, és ezek nem szépek laposan!

Na de ennyivel nem álltam meg a hétvégén! Csináltam kicsi bazsarózsákat, farkasfogból! Na ez nehezebb volt nekem mint a hamis szövés!

Ezeket elég keskeny farkasfogból varrtam! Minél szélesebb a fog, annál nagyobb a virág! A közepével kínlódtam egy kicsit, nagyon nehéz volt megfognom őket! A lényege, hogy szépen körbe-körbe varrjuk össze a farkasfogat, én mindig csak a fog alsó szélét varrtam, és ez lett az eredmény! Ezt tudom, hogy ruhára fog kerülni díszítésként! Ezzel az 5 darabbal több időm elment, mint egy hamis szövéssel, bár ott meg a rajzolás vett el sok időt!
Ennyi fért nekem bele a hétvégébe sajnos! Többet szerettem volna, na de majd legközelebb!

1 megjegyzés:

  1. Minden munkád érdekes és szép. Én még nem próbáltam a hamis szövést, majd egyszer...
    A rózsa nagyon bájos, az elsőáldozós bolerón vagy ruhán jól mutatna, sőt hajpánt vagy csuklópánt is kiegészíthetné szerintem! Nagyon ügyes voltál, sokat dolgoztál Vera! 5*

    VálaszTörlés